From digital exclusion to inclusion at school: The effective use of ICT for a perspective of emancipation
Na minha lista:
Main Authors: | Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, Assis, Maria Paulina de |
---|---|
Outros Autores: | Cetic.br |
Formato: | Capítulos de Livro Analíticas |
Idioma: | Inglês |
Publicado em: |
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: | https://bibliotecadigital.acervo.nic.br/handle/123456789/1699 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
Registos relacionados
FROM DIGITAL EXCLUSION TO INCLUSION AT SCHOOL: THE EFFECTIVE USE OF ICT FOR A PERSPECTIVE OF EMANCIPATION
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de, et al.
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de, et al.
The ICT in Education survey: From inclusion to digital culture
Por: Iannone, Leila Rentroia, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Iannone, Leila Rentroia, et al.
Publicado em: (2024)
Using ICT in education: Digital inclusion or exclusion?
Por: Lima, Ana Lúcia D´ Império
Publicado em: (2024)
Por: Lima, Ana Lúcia D´ Império
Publicado em: (2024)
USING ICT IN EDUCATION: DIGITAL INCLUSION OR EXCLUSION?
Por: Lima, Ana Lúcia D'Império
Por: Lima, Ana Lúcia D'Império
Da exclusão para a inclusão digital na escola: a apropriação das TIC na perspectiva da emancipação
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, et al.
Publicado em: (2024)
The ICT in education survey: from inclusion to digital culture
Por: Iannone, Leila Rentroia, et al.
Por: Iannone, Leila Rentroia, et al.
Currículo e políticas públicas de TIC e educação
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de
Publicado em: (2024)
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de
Publicado em: (2024)
Curricula, ICT and public policies for education
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de
Publicado em: (2024)
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de
Publicado em: (2024)
ICT use by children and the impact on pedagogical practice: an approach to the use of new technologies in schools
Por: Assis, Maria Paulina de
Por: Assis, Maria Paulina de
ICT use by children and the impact on pedagogical practice: An approach to the use of new technologies in schools
Por: Assis, Maria Paulina de
Publicado em: (2024)
Por: Assis, Maria Paulina de
Publicado em: (2024)
Overview of the use of digital information and communication technologies
Por: Silva, Maria da Graça Moreira da, et al.
Publicado em: (2025)
Por: Silva, Maria da Graça Moreira da, et al.
Publicado em: (2025)
The Internet and Children: a portrait of the use of ICTS by children 5 to 9 years of age in Brazil
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, et al.
Publicado em: (2024)
DA EXCLUSÃO PARA A INCLUSÃO DIGITAL NA ESCOLA: A APROPRIAÇÃO DAS TIC NA PERSPECTIVA DA EMANCIPAÇÃO
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de, et al.
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de, et al.
Childhood and the internet: from a media education perspective
Por: Belloni, Maria Luiza
Por: Belloni, Maria Luiza
Childhood and the Internet: From a media education perspective
Por: Belloni, Maria Luiza
Publicado em: (2024)
Por: Belloni, Maria Luiza
Publicado em: (2024)
Internet na infância: Um retrato do uso das TICs pelas crianças de 5 a 9 anos no Brasil
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, et al.
Publicado em: (2024)
O cenário atual do uso de tecnologias digitais da informação e comunicação
Por: Silva, Maria da Graça Moreira da, et al.
Publicado em: (2025)
Por: Silva, Maria da Graça Moreira da, et al.
Publicado em: (2025)
Tecnologias digitais, tendências atuais e o futuro da educação
Por: Rivas, Axel, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Rivas, Axel, et al.
Publicado em: (2024)
Digital technologies, current trends and the future of education
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, et al.
Publicado em: (2024)
Geographies of digital exclusion : data and inequality
Por: Graham, Mark 1980- author., et al.
Publicado em: (2022)
Por: Graham, Mark 1980- author., et al.
Publicado em: (2022)
Pesquisa TIC Educação: da inclusão para a cultura digital
Por: Iannone, Leila Rentroia, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Iannone, Leila Rentroia, et al.
Publicado em: (2024)
From inclusion to literacy: skills for a less asymmetric insertion in the digital world
Por: Evangelista, Rafael de Almeida
Por: Evangelista, Rafael de Almeida
From inclusion to literacy: Skills for a less asymmetric insertion in the digital world
Por: Evangelista, Rafael de Almeida
Publicado em: (2024)
Por: Evangelista, Rafael de Almeida
Publicado em: (2024)
ICT in inclusive schools: challenge or reality?
Por: Sebastián Heredero, Eladio
Por: Sebastián Heredero, Eladio
Skills and digital inclusion: the role of schools
Por: Wagner, Flávio Rech
Por: Wagner, Flávio Rech
ICT in inclusive schools: Challenge or reality?
Por: Sebastián-Heredero, Eladio
Publicado em: (2024)
Por: Sebastián-Heredero, Eladio
Publicado em: (2024)
Skills and digital inclusion: The role of schools
Por: Wagner, Flávio Rech
Publicado em: (2024)
Por: Wagner, Flávio Rech
Publicado em: (2024)
Digital inclusion: an analysis of data from bayesian networks
Por: Barreto, Luís Fernando Britto Pereira de Mello
Por: Barreto, Luís Fernando Britto Pereira de Mello
Digital inclusion: an analysis of data from bayesian networks
Por: Barreto, Luís Fernando Britto Pereira de Mello
Publicado em: (2024)
Por: Barreto, Luís Fernando Britto Pereira de Mello
Publicado em: (2024)
Exploring the deployment, perceived effectiveness, and monitoring of remote learning
Por: Rodriguez, Maria Barron, et al.
Publicado em: (2022)
Por: Rodriguez, Maria Barron, et al.
Publicado em: (2022)
A SYSTEMS APPROACH TO FACILITATING THE EFFECTIVE ICT-PEDAGOGY INTEGRATION
Por: Park, Jonghwi, et al.
Por: Park, Jonghwi, et al.
A systems approach to facilitating the effective ICT-pedagogy integration
Por: Park, Jonghwi, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Park, Jonghwi, et al.
Publicado em: (2024)
Currículo e políticas públicas de TIC e educação
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de
Curricula, ICT and public policies for education
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de
Private regulation and enforcement in the EU: finding the right balance from a citizen's perspective
Por: editor Cock Buning, Madeleine de, et al.
Publicado em: (2020)
Por: editor Cock Buning, Madeleine de, et al.
Publicado em: (2020)
Overview of the use of digital information and communication technologies
Por: Silva, Maria da Graça Moreira da, et al.
Por: Silva, Maria da Graça Moreira da, et al.
Reforming internet governance: perspectives from the working group on internet governance (WGIG) /
Por: Drake, William J., et al.
Publicado em: (2005)
Por: Drake, William J., et al.
Publicado em: (2005)
O uso das TIC por crianças e o impacto para a prática pedagógica: uma pedagogia para o uso das novas tecnologias na escola
Por: Assis, Maria Paulina de
Por: Assis, Maria Paulina de
O uso das TIC por crianças e o impacto para a prática pedagógica: uma pedagogia para o uso das novas tecnologias na escola
Por: Assis, Maria Paulina de
Publicado em: (2024)
Por: Assis, Maria Paulina de
Publicado em: (2024)
From intention to impact : a practical guide to diversity, equity, and inclusion /
Por: Lazu, Malia C.,
Publicado em: (2024)
Por: Lazu, Malia C.,
Publicado em: (2024)
Registos relacionados
-
FROM DIGITAL EXCLUSION TO INCLUSION AT SCHOOL: THE EFFECTIVE USE OF ICT FOR A PERSPECTIVE OF EMANCIPATION
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de, et al. -
The ICT in Education survey: From inclusion to digital culture
Por: Iannone, Leila Rentroia, et al.
Publicado em: (2024) -
Using ICT in education: Digital inclusion or exclusion?
Por: Lima, Ana Lúcia D´ Império
Publicado em: (2024) -
USING ICT IN EDUCATION: DIGITAL INCLUSION OR EXCLUSION?
Por: Lima, Ana Lúcia D'Império -
Da exclusão para a inclusão digital na escola: a apropriação das TIC na perspectiva da emancipação
Por: Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de, et al.
Publicado em: (2024)