Digital games and learning environments: Sociocultural challenges and pedagogiccal possibilities
Gardado en:
Main Authors: | Alves, Lynn Rosalina Gama, Torres, Velda |
---|---|
Outros autores: | Cetic.br |
Formato: | Capítulos de Livro Analíticas |
Idioma: | inglés |
Publicado: |
2024
|
Subjects: | |
Acceso en liña: | https://bibliotecadigital.acervo.nic.br/handle/123456789/1178 |
Tags: |
Engadir etiqueta
Sen Etiquetas, Sexa o primeiro en etiquetar este rexistro!
|
Títulos similares
Digital games and learning environments: sociocultural challenges and pedagogiccal possibilities
por: Alves, Lynn Rosalina Gama 1962-, et al.
por: Alves, Lynn Rosalina Gama 1962-, et al.
Jogos digitais e espaços de aprendizagem: desafios socioculturais e possibilidades pedagógicas
por: Alves, Lynn Rosalina Gama, et al.
Publicado: (2024)
por: Alves, Lynn Rosalina Gama, et al.
Publicado: (2024)
Jogos digitais e espaços de aprendizagem: desafios socioculturais e possibilidades pedagógicas
por: Alves, Lynn Rosalina Gama 1962-, et al.
por: Alves, Lynn Rosalina Gama 1962-, et al.
Brazil: Games Industry Report 2022
por: Fortim, Ivelise, et al.
por: Fortim, Ivelise, et al.
Pesquisa Indústria Brasileira de Games 2022
por: Fortim, Ivelise, et al.
por: Fortim, Ivelise, et al.
Brazil: Games Industry Report 2022
por: Campos, Ivelise Fortim de, et al.
Publicado: (2024)
por: Campos, Ivelise Fortim de, et al.
Publicado: (2024)
Pesquisa Indústria Brasileira de Games 2022
por: Campos, Ivelise Fortim de, et al.
Publicado: (2024)
por: Campos, Ivelise Fortim de, et al.
Publicado: (2024)
Digital playgrounds : the hidden politics of children's online play spaces, virtual worlds, and connected games
por: Grimes, Sara M. author.
Publicado: (2021)
por: Grimes, Sara M. author.
Publicado: (2021)
The digital games industry and market in Brazil
por: Campos, Ivelise Fortim de, et al.
Publicado: (2024)
por: Campos, Ivelise Fortim de, et al.
Publicado: (2024)
Playing safely? Adolescents’ perceptions of risks and opportunities in online games
por: Nejm, Rodrigo, et al.
por: Nejm, Rodrigo, et al.
Playing safely? Adolescents’ perceptions of risks and opportunities in online games
por: Nejm, Rodrigo, et al.
Publicado: (2024)
por: Nejm, Rodrigo, et al.
Publicado: (2024)
INDUSTRY PROFILE AND EVALUATION OF PUBLIC POLICIES: CONSIDERATIONS FROM THE 2ND BRAZILIAN DIGITAL GAMES INDUSTRY CENSUS
por: Sakuda, Luiz Ojima, et al.
por: Sakuda, Luiz Ojima, et al.
Rules of play : game design fundamentals /
por: Tekinbaş, Katie Salen (Katie Salen), et al.
Publicado: (2004)
por: Tekinbaş, Katie Salen (Katie Salen), et al.
Publicado: (2004)
Industry profile and evaluation of public policies: Considerations from the 2nd Brazilian Digital Games Industry Census
por: Sakuda, Luiz Ojima, et al.
Publicado: (2024)
por: Sakuda, Luiz Ojima, et al.
Publicado: (2024)
Opportunities, risks, and harms in digital games
por: Campos, Ivelise Fortim de
Publicado: (2025)
por: Campos, Ivelise Fortim de
Publicado: (2025)
Os videogames e a morte dos professores
por: Schwartz, Gilson
por: Schwartz, Gilson
Videogames and the death of teachers
por: Schwartz, Gilson
por: Schwartz, Gilson
Os videogames e a morte dos professores
por: Schwartz, Gilson
Publicado: (2024)
por: Schwartz, Gilson
Publicado: (2024)
Videogames and the death of teachers
por: Schwartz, Gilson
Publicado: (2024)
por: Schwartz, Gilson
Publicado: (2024)
THE DIGITAL GAMES INDUSTRy AND MARKET IN BRAZIL
por: Fortim, Ivelise, et al.
por: Fortim, Ivelise, et al.
ICT in Brazilian education: access is advancing. What about learning?
por: Lima, Ana Lúcia D´ Império
Publicado: (2012)
por: Lima, Ana Lúcia D´ Império
Publicado: (2012)
Curriculum+ Platform: Content, education, motivation, and learning in public schools
por: Lopes, Camila Aparecida Carvalho, et al.
Publicado: (2024)
por: Lopes, Camila Aparecida Carvalho, et al.
Publicado: (2024)
Jogando com segurança? Percepções de adolescentes sobre riscos e oportunidades em jogos online
por: Nejm, Rodrigo, et al.
por: Nejm, Rodrigo, et al.
Challenges for the study of education and external evaluations: parallels with knowledge and politics
por: Alavarse, Ocimar Munhoz
Publicado: (2025)
por: Alavarse, Ocimar Munhoz
Publicado: (2025)
The Internet and Citizenship: The importance of Virtual Environments in the exercise of Citizenship
por: Barbosa, Alexandre Fernandes, et al.
Publicado: (2024)
por: Barbosa, Alexandre Fernandes, et al.
Publicado: (2024)
A indústria e o mercado de jogos digitais no Brasil
por: Campos, Ivelise Fortim de, et al.
Publicado: (2024)
por: Campos, Ivelise Fortim de, et al.
Publicado: (2024)
PERFIL DA INDÚSTRIA E AVALIAÇÃO DAS POLÍTICAS PÚBLICAS: CONSIDERAÇÕES DO 2º CENSO DA INDÚSTRIA BRASILEIRA DE JOGOS DIGITAIS
por: Sakuda, Luiz Ojima, et al.
por: Sakuda, Luiz Ojima, et al.
Revealing the limits and possibilities of e-gov and of digital citizens: empirical evidence from the brazilian reality
por: Pinho, José Antonio Gomes de, et al.
por: Pinho, José Antonio Gomes de, et al.
Revealing the limits and possibilities of e-Gov and of digital citizens: Empirical evidence from the Brazilian reality
por: Pinho, José Antonio Gomes de, et al.
Publicado: (2024)
por: Pinho, José Antonio Gomes de, et al.
Publicado: (2024)
Perfil da indústria e avaliação das políticas públicas: Considerações do 2º Censo da Indústria Brasileira de Jogos Digitais
por: Sakuda, Luiz Ojima, et al.
Publicado: (2024)
por: Sakuda, Luiz Ojima, et al.
Publicado: (2024)
Jogando com segurança? Percepções de adolescentes sobre riscos e oportunidades em jogos online
por: Nejm, Rodrigo, et al.
Publicado: (2024)
por: Nejm, Rodrigo, et al.
Publicado: (2024)
Possibilities and challenges for the use of cultural indicators and open data in the democratization of cultural management
por: Vaz, José Carlos
por: Vaz, José Carlos
Possibilities and challenges for the use of cultural indicators and open data in the democratization of cultural management
por: Vaz, José Carlos
Publicado: (2024)
por: Vaz, José Carlos
Publicado: (2024)
Virtual economies: design and analysis /
por: Lehdonvirta, Vili, et al.
por: Lehdonvirta, Vili, et al.
RETHINKING THE POLITICAL-PEDAGOGIC PROJECTS FOR THE INTEGRATION OF TECHNOLOGIES INTO THE SCHOOL ENVIRONMENT
por: Vosgerau, Dilmeire Sant'Anna Ramos, et al.
por: Vosgerau, Dilmeire Sant'Anna Ramos, et al.
Digital technologies, public school, and literacies: Research in pandemic times
por: Azzari, Eliane Fernandes, et al.
Publicado: (2024)
por: Azzari, Eliane Fernandes, et al.
Publicado: (2024)
Tecnologias digitais, escola pública e letramentos: pesquisa em tempos pandêmicos
por: Azzari, Eliane Fernandes, et al.
Publicado: (2024)
por: Azzari, Eliane Fernandes, et al.
Publicado: (2024)
Inovação e tecnologia na educação: Guia Edutec – ferramenta de diagnóstico e planejamento de políticas de tecnologia educacional
por: Dellagnelo, Lúcia Gomes Vieira
Publicado: (2024)
por: Dellagnelo, Lúcia Gomes Vieira
Publicado: (2024)
Innovation and technology in education: The EduTec Guide – A diagnostic and planning tool for educational technology policies
por: Dellagnelo, Lúcia Gomes Vieira
Publicado: (2024)
por: Dellagnelo, Lúcia Gomes Vieira
Publicado: (2024)
Tecnologias para a educação e políticas curriculares de Estado
por: Almeida, Fernando José de, et al.
Publicado: (2024)
por: Almeida, Fernando José de, et al.
Publicado: (2024)
Títulos similares
-
Digital games and learning environments: sociocultural challenges and pedagogiccal possibilities
por: Alves, Lynn Rosalina Gama 1962-, et al. -
Jogos digitais e espaços de aprendizagem: desafios socioculturais e possibilidades pedagógicas
por: Alves, Lynn Rosalina Gama, et al.
Publicado: (2024) -
Jogos digitais e espaços de aprendizagem: desafios socioculturais e possibilidades pedagógicas
por: Alves, Lynn Rosalina Gama 1962-, et al. -
Brazil: Games Industry Report 2022
por: Fortim, Ivelise, et al. -
Pesquisa Indústria Brasileira de Games 2022
por: Fortim, Ivelise, et al.