A comparative analysis of the digital skills of children in Brazil and Uruguay
Guardat en:
Autors principals: | Hughes, Cecilia, Pereiro, Emiliano |
---|---|
Altres autors: | Cetic.br |
Format: | Capítulos de Livro Analíticas |
Idioma: | anglès |
Publicat: |
2024
|
Matèries: | |
Accés en línia: | https://bibliotecadigital.acervo.nic.br/handle/123456789/1314 |
Etiquetes: |
Afegir etiqueta
Sense etiquetes, Sigues el primer a etiquetar aquest registre!
|
Ítems similars
A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE DIGITAL SKILLS OF CHILDREN IN BRAZIL AND URUGUAY
per: Hughes, Cecilia, et al.
per: Hughes, Cecilia, et al.
Uma análise comparativa das habilidades digitais de crianças e adolescentes no Brasil e Uruguai
per: Hughes, Cecilia, et al.
Publicat: (2024)
per: Hughes, Cecilia, et al.
Publicat: (2024)
Desenvolvendo habilidades e competências para cidadania digital: desafios na formação de professores e na sala de aula
Publicat: (2024)
Publicat: (2024)
BNCC Computação e cultura digital: caminhos para uma educação digital crítica e responsável
Publicat: (2025)
Publicat: (2025)
Racial inequalities, education, and digital divide in Brazil: an overview of Internet access by students during the covid-19 pandemic
per: Sousa, Caio Jardim, et al.
per: Sousa, Caio Jardim, et al.
From inclusion to literacy: skills for a less asymmetric insertion in the digital world
per: Evangelista, Rafael de Almeida
per: Evangelista, Rafael de Almeida
From inclusion to literacy: Skills for a less asymmetric insertion in the digital world
per: Evangelista, Rafael de Almeida
Publicat: (2024)
per: Evangelista, Rafael de Almeida
Publicat: (2024)
Protection of children on the Internet: a comparative analysis of social media
per: Henriques, Isabella, et al.
Publicat: (2025)
per: Henriques, Isabella, et al.
Publicat: (2025)
Internet use and appropriation by children: a comparative analysis of the latest editions of ICT kids online Brazil surveys
per: Marques, Jane Aparecida
per: Marques, Jane Aparecida
Internet use and appropriation by children: A comparative analysis of the latest editions of ICT Kids Online Brazil surveys
per: Marques, Jane Aparecida
Publicat: (2024)
per: Marques, Jane Aparecida
Publicat: (2024)
IA na educação: a importância do letramento crítico em dados
Publicat: (2023)
Publicat: (2023)
Internet and childhood: the impacts of inequalities on children in rural communities and traditional territories
per: Moura, Iara, et al.
per: Moura, Iara, et al.
Desigualdades raciais, educação e exclusão digital no Brasil: um panorama sobre o acesso à Internet por estudantes durante a pandemia covid-19
per: Sousa, Caio Jardim, et al.
per: Sousa, Caio Jardim, et al.
Racial inequalities, education, and digital divide in Brazil: An overview of Internet access by students during the COVID-19 pandemic
per: Sousa, Caio Jardim, et al.
Publicat: (2024)
per: Sousa, Caio Jardim, et al.
Publicat: (2024)
Childhood and adolescence in the digital age: a comparative report of the Kids Online surveys in Brazil, Chile, Costa Rica and Uruguay
per: Trucco, Daniela, et al.
Publicat: (2020)
per: Trucco, Daniela, et al.
Publicat: (2020)
Skills matter : further results from the survey of adult skills.
per: Organização para a Cooperação e Desenvolvimento Econômico
Publicat: (2016)
per: Organização para a Cooperação e Desenvolvimento Econômico
Publicat: (2016)
Internet and childhood: The impacts of inequalities on children in rural communities and traditional territories
per: Moura, Iara, et al.
Publicat: (2024)
per: Moura, Iara, et al.
Publicat: (2024)
OECD skills outlook 2013 : first results from the survey of adult skills /
per: Organização para a Cooperação e Desenvolvimento Econômico
Publicat: (2013)
per: Organização para a Cooperação e Desenvolvimento Econômico
Publicat: (2013)
Desigualdades raciais, educação e exclusão digital no Brasil: um panorama sobre o acesso à Internet por estudantes durante a pandemia COVID-19
per: Sousa, Caio Jardim, et al.
Publicat: (2024)
per: Sousa, Caio Jardim, et al.
Publicat: (2024)
Children’s participation in digital citizenship
per: Viana, Claudemir Edson, et al.
Publicat: (2024)
per: Viana, Claudemir Edson, et al.
Publicat: (2024)
Conditions for the development of digital literacy of children
per: Araújo, Mônica Daisy Vieira
Publicat: (2024)
per: Araújo, Mônica Daisy Vieira
Publicat: (2024)
Conditions for the development of digital literacy of children
per: Araújo, Mônica Daisy Vieira
per: Araújo, Mônica Daisy Vieira
Protection of children on the Internet: A comparative analysis of social media
per: Henriques, Isabella Vieira Machado, et al.
per: Henriques, Isabella Vieira Machado, et al.
Children use of social networks in Brazil, Chile, Costa Rica and Uruguay
per: Palma, Amalia, et al.
Publicat: (2024)
per: Palma, Amalia, et al.
Publicat: (2024)
Bullying and cyberbullying experiences among children in Brazil
per: Cunha, Josafá Moreira da, et al.
Publicat: (2024)
per: Cunha, Josafá Moreira da, et al.
Publicat: (2024)
The survey of adult skills : reader's companion.
per: Organização para a Cooperação e Desenvolvimento Econômico
Publicat: (2016)
per: Organização para a Cooperação e Desenvolvimento Econômico
Publicat: (2016)
Comparing results on internet access and use: Brazil, Portugal And Europe
per: Ponte, Cristina 1956-, et al.
per: Ponte, Cristina 1956-, et al.
UMA ANÁLISE COMPARATIVA DAS HABILIDADES DIGITAIS DE CRIANÇAS E ADOLESCENTES NO BRASIL E URUGUAI
per: Hughes, Cecilia, et al.
per: Hughes, Cecilia, et al.
Self-assessment of Basic Education teachers’ digital skills: An experience report of a digital citizenship training course
per: Serrão, Bianca Orrico, et al.
per: Serrão, Bianca Orrico, et al.
Self-assessment of Basic Education teachers’ digital skills: An experience report of a digital citizenship training course
per: Serrão, Bianca Orrico, et al.
Publicat: (2025)
per: Serrão, Bianca Orrico, et al.
Publicat: (2025)
Internet e infância: impactos das desigualdades em crianças de comunidades rurais e territórios tradicionais
per: Moura, Iara, et al.
per: Moura, Iara, et al.
Diversidade de gênero na Infância e a internet como meio para letramento, regulação e informação
Publicat: (2024)
Publicat: (2024)
Comparing results on Internet access and use: Brazil, Portugal and Europe
per: Ponte, Cristina, et al.
Publicat: (2024)
per: Ponte, Cristina, et al.
Publicat: (2024)
Da inclusão ao letramento: habilidades para uma inserção menos assimétrica no mundo digital
per: Evangelista, Rafael de Almeida
per: Evangelista, Rafael de Almeida
Da inclusão ao letramento: habilidades para uma inserção menos assimétrica no mundo digital
per: Evangelista, Rafael de Almeida
Publicat: (2024)
per: Evangelista, Rafael de Almeida
Publicat: (2024)
Internet e infância: impactos das desigualdades em crianças de comunidades rurais e territórios tradicionais
per: Moura, Iara, et al.
Publicat: (2024)
per: Moura, Iara, et al.
Publicat: (2024)
Internet e Territorialidade: Quais caminhos possíveis para promoção da inclusão digital no Brasil?
Publicat: (2024)
Publicat: (2024)
Brazil, Portugal, Europe: gender and children’s mobile access to the internet
per: Ponte, Cristina 1956-
per: Ponte, Cristina 1956-
The National Common Curricular Base and activities of children on the Internet: A comparison and evaluation
per: Klafke, Guilherme Forma, et al.
Publicat: (2024)
per: Klafke, Guilherme Forma, et al.
Publicat: (2024)
Children use of social networks in Brazil, Chile, Costa Rica and Uruguay
per: Palma, Amalia, et al.
per: Palma, Amalia, et al.
Ítems similars
-
A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE DIGITAL SKILLS OF CHILDREN IN BRAZIL AND URUGUAY
per: Hughes, Cecilia, et al. -
Uma análise comparativa das habilidades digitais de crianças e adolescentes no Brasil e Uruguai
per: Hughes, Cecilia, et al.
Publicat: (2024) -
Desenvolvendo habilidades e competências para cidadania digital: desafios na formação de professores e na sala de aula
Publicat: (2024) -
BNCC Computação e cultura digital: caminhos para uma educação digital crítica e responsável
Publicat: (2025) -
Racial inequalities, education, and digital divide in Brazil: an overview of Internet access by students during the covid-19 pandemic
per: Sousa, Caio Jardim, et al.