Media literacy: How can education help fight disinformation?
Na minha lista:
Main Authors: | Silva, Priscilla, Souza, Carlos Affonso Pereira de, Mangeth, Ana Lara Galhano |
---|---|
Outros Autores: | Cetic.br |
Formato: | Capítulos de Livro Analíticas |
Idioma: | Inglês |
Publicado em: |
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: | https://bibliotecadigital.acervo.nic.br/handle/123456789/1281 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
Registos relacionados
Media literacy: How can education help fight disinformation?
Por: Silva, Priscilla, et al.
Por: Silva, Priscilla, et al.
Media literacy in schools: Fighting online disinformation
Por: Sobral, Mariana Canto
Publicado em: (2024)
Por: Sobral, Mariana Canto
Publicado em: (2024)
MEDIA LITERACY IN SCHOOLS: FIGHTING ONLINE DISINFORMATION
Por: Canto, Mariana
Por: Canto, Mariana
Media literacy: como a educação pode ajudar a combater a desinformação?
Por: Silva, Priscilla, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Silva, Priscilla, et al.
Publicado em: (2024)
Media literacy: como a educação pode ajudar a combater a desinformação?
Por: Silva, Priscilla, et al.
Por: Silva, Priscilla, et al.
Infodemic: Disinformation and media literacy in the context of COVID-19
Por: Posetti, Julie, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Posetti, Julie, et al.
Publicado em: (2024)
Estratégias nacionais sobre Inteligência Artificial: lições para a construção de um modelo brasileiro
Por: Silva, Priscilla, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Silva, Priscilla, et al.
Publicado em: (2024)
National strategies for Artificial Intelligence: Lessons for building a Brazilian model
Por: Silva, Priscilla, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Silva, Priscilla, et al.
Publicado em: (2024)
Meaningful connectivity and disinformation: which competencies and knowledge are needed in the age of generative AI?
Por: Sanches, Danielle, et al.
Publicado em: (2025)
Por: Sanches, Danielle, et al.
Publicado em: (2025)
Meaningful connectivity and disinformation: Which competencies and knowledge are needed in the age of generative AI?
Por: Sanches, Danielle, et al.
Por: Sanches, Danielle, et al.
Digital skills and gaps of young people dealing with disinformation in Brazil
Por: Konopacki, Marco Antonio, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Konopacki, Marco Antonio, et al.
Publicado em: (2024)
Digital skills and gaps of young people dealing with disinformation in Brazil
Por: Konopacki, Marco, et al.
Por: Konopacki, Marco, et al.
Cloud empires : how digital platforms are overtaking the state and how we can regain control /
Por: Lehdonvirta, Vili,
Publicado em: (2022)
Por: Lehdonvirta, Vili,
Publicado em: (2022)
Own this: how platform cooperatives help workers build a democratic internet
Por: Scholz, Trebor
Publicado em: (2023)
Por: Scholz, Trebor
Publicado em: (2023)
Ocupantes de cargos públicos e regulação de plataformas no contexto brasileiro: prerrogativas e responsabilidades
Por: Laura Gabrieli Pereira da Silva, et al.
Publicado em: (2023)
Por: Laura Gabrieli Pereira da Silva, et al.
Publicado em: (2023)
Media and information literacy: policy and strategy guidelines; policy brief
Por: Grizzle, Alton, et al.
Publicado em: (2013)
Por: Grizzle, Alton, et al.
Publicado em: (2013)
Pós-verdade e fake news : reflexões sobre a guerra de narrativas
Por: Barbosa, Mariana 4107 organização
Publicado em: (2019)
Por: Barbosa, Mariana 4107 organização
Publicado em: (2019)
Estratégias nacionais sobre Inteligência Artificial: lições para a construção de um modelo brasileiro
Por: Silva, Priscilla, et al.
Por: Silva, Priscilla, et al.
National strategies for Artificial Intelligence: Lessons for building a Brazilian model
Por: Silva, Priscilla, et al.
Por: Silva, Priscilla, et al.
Global Media and Information Literacy Assessment Framework: Country readiness and competencies
Por: Organização das Nações Unidas para a Educação, a Ciência e a Cultura (UNESCO)
Publicado em: (2013)
Por: Organização das Nações Unidas para a Educação, a Ciência e a Cultura (UNESCO)
Publicado em: (2013)
Run as fast you can: you can't catch me, I am the digital paradigm
Por: Rovíra, Sebastián, et al.
Por: Rovíra, Sebastián, et al.
Run as fast you can: You can't catch me, I am the digital paradigm
Por: Rovira, Sebastián, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Rovira, Sebastián, et al.
Publicado em: (2024)
Desinformação e democracia : a guerra contra as Fake News na internet
Por: Segurado, Rosemary
Publicado em: (2021)
Por: Segurado, Rosemary
Publicado em: (2021)
Relatório Internet, Desinformação e Democracia
Por: Parajo, Eduardo Fumes, et al.
Publicado em: (2020)
Por: Parajo, Eduardo Fumes, et al.
Publicado em: (2020)
O letramento midiático em escolas: lutando contra a desinformação on-line
Por: Sobral, Mariana Canto
Publicado em: (2024)
Por: Sobral, Mariana Canto
Publicado em: (2024)
Network propaganda : manipulation, disinformation, and radicalization in American politics
Por: Benkler, Yochai author., et al.
Publicado em: (2018)
Por: Benkler, Yochai author., et al.
Publicado em: (2018)
What contributions can we get from the pilot experience with the “UCA Project” proposed by the Ministry of Education in Brazil, 2010-2012?
Por: Fagundes, Léa da Cruz, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Fagundes, Léa da Cruz, et al.
Publicado em: (2024)
Internet for the people : the fight for our digital future
Por: Tarnoff, Ben,
Publicado em: (2022)
Por: Tarnoff, Ben,
Publicado em: (2022)
The importance of metrics to ensure security and to fight spam
Por: Hoepers, Cristine, et al.
Por: Hoepers, Cristine, et al.
The importance of metrics to ensure security and to fight spam
Por: Hoepers, Cristine, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Hoepers, Cristine, et al.
Publicado em: (2024)
Teacher training and digital literacy: a correlation study on the ICT in education databases
Por: Brasilino, Aline de Mendonça, et al.
Por: Brasilino, Aline de Mendonça, et al.
Teacher training and digital literacy: A correlation study on the ICT in Education databases
Por: Brasilino, Aline de Mendonça, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Brasilino, Aline de Mendonça, et al.
Publicado em: (2024)
The chaos machine : the inside story of how social media rewired our minds and our world /
Por: Fisher, Max,
Publicado em: (2022)
Por: Fisher, Max,
Publicado em: (2022)
Gamification em help desk e service desk: promovendo engajamento e motivação no século 21 em centros de suporte, help desk e service desk.
Por: Cohen, Roberto
Publicado em: (2017)
Por: Cohen, Roberto
Publicado em: (2017)
Algorithms of resistance: the everyday fight against platform power /
Por: Bonini, Tiziano, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Bonini, Tiziano, et al.
Publicado em: (2024)
Implantação de Help Desk e Service Desk: como construir e manter pequenos e médios centros de suporte técnico, Help Desk e Service Desk
Por: Cohen, Roberto
Publicado em: (2016)
Por: Cohen, Roberto
Publicado em: (2016)
Childhood and the internet: from a media education perspective
Por: Belloni, Maria Luiza
Por: Belloni, Maria Luiza
Childhood and the Internet: From a media education perspective
Por: Belloni, Maria Luiza
Publicado em: (2024)
Por: Belloni, Maria Luiza
Publicado em: (2024)
The Imprensa Jovem program and media education in the municipal school system of São Paulo
Por: Lima, Carlos Alberto Mendes, et al.
Publicado em: (2024)
Por: Lima, Carlos Alberto Mendes, et al.
Publicado em: (2024)
The Imprensa Jovem program and media education in the municipal school system of São Paulo
Por: Lima, Carlos Alberto Mendes, et al.
Por: Lima, Carlos Alberto Mendes, et al.
Registos relacionados
-
Media literacy: How can education help fight disinformation?
Por: Silva, Priscilla, et al. -
Media literacy in schools: Fighting online disinformation
Por: Sobral, Mariana Canto
Publicado em: (2024) -
MEDIA LITERACY IN SCHOOLS: FIGHTING ONLINE DISINFORMATION
Por: Canto, Mariana -
Media literacy: como a educação pode ajudar a combater a desinformação?
Por: Silva, Priscilla, et al.
Publicado em: (2024) -
Media literacy: como a educação pode ajudar a combater a desinformação?
Por: Silva, Priscilla, et al.